ארגון ההגנה בפתח תקוה
חדשות ואירועים

טכס כ"ט בנובמבר – תשפ"א 2020

כבכל שנה, גם השנה, תשפ"א 2020 התקיים טכס לציון יום ההחלטה באו"ם על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ולציון יום המחרת, פרוץ מלחמת העצמאות אשר היריות הראשונות והחללים הראשונים של מלחמה זו נורו ונהרגו באזור היכן שממוקמת האנדרטה בכניסה למושב נחלים. אנדרטה המבטאת את שני האירועים.

הטכס המרשים התקיים בנוכחות חברי ארגון ה"הגנה" הן אלה שלחמו במלחמת העצמאות והן בני הדור השני הממשיך לשמור על מורשת ההגנה בפתח תקוה.

זו השנה החמישית שטכס זה מתקיים במתכונת זו ליד הרחבה באנדרטה, השנה הוא התקיים במעמד ראש העיר פתח תקוה עו"ד רמי גרינברג שאף נשא דברים שהודגש בהם הצורך לשמור את המורשת, זו של ההגנה, מלחמת העצמאות ועוד, למען הדורות הבאים כדי להשריש אותם היטב במדינת ישראל וארץ ישראל.

אחרי דברי הפתיחה של המנחה ד"ר חיים מייטליס הוזמנו שני חברי הארגון, גדליה שפיגל שלחם בהגנה ואלדד בוך בן הדור השני שאביו נפל בקרבות ראש העין, להדליק את אבוקת הזיכרון.

את מסכת הנחת זרי הזיכרון פתח גוגי עידן מנהל מחלקת ארגון ואירועים במ"א חבל מודיעין כנציג המועצה, רמי רמי גרינברג ראש העיר פ"ת הניח זר בשם עיריית פ"ת, את זר ההגנה הניחו יחדיו אלי אשרי יו"ר הארגון ויגאל ברגמן מזכיר הארגון, חתמו חלק זה האחים שגיא ועלה ארז אחיינים לגב' חיה ישראל אשר נספתה אף היא היא בהתקפת הערבים על אוטובוס "אגד" שעשה דרכו לירושלים.

אחרי דברים שנשא עו"ד רמי גרינברג ראש העיר, נקרא מזמור פ"ג בתהילים לזכר הנספים, אמירת קדיש ותפילת אזכרה.

את מסכת הדברים חתם עו"ד אלי אשרי יו"ר ארגון ההגנה פ"ת בהדגישו את הצורך לקיים את הטכס כסדרו מדי שנה בשנה, כדי לשמר את הזיכרון ואת משמעות ההכרזה באו"ם ואת פרוץ המלחמה. על אף התקופה המאתגרת שעוברת כיום על החברה בישראל בשל התפרצות נגיף הקורונה.

מסכת התודות לעוסקים והעושים במלאכה כללה את יגאל ברגמן מזכיר ארגון חברי ההגנה, גוגי עידן מועצת חבל מודיעין, יוחנן לייב ממושב נחלים, אריק מרקוס ועדת אירועים וחבר הנהלת הארגון בפ"ת.

בטרם סיום הטכס הועלה זכרם של שניים שאינם אתנו היום. יאיר אסיסקוביץ יו"ר ברית האצ"ל על הקפדתו להגיע בכל שנה ושנה לטכס זה כמו גם לשאר טכסי ארגון ההגנה. וכן שמואל חזון חבר הנהלת ההגנה בפ"ת על דעותיו, מחשבותיו, הצעותיו ומעשיו במסגרת הנהלת הארגון לאורך שנים ארוכות.
יהי זכרם ברוך.

הטכס נחתם בשירת ההמנון הלאומי "התקווה".